Thursday 14 April 2011

~memori tercipta~


Lepas sebulan lebih break dgn ex-bf, tiba2 ada pulak sorang mamat dak kolej aku nih nk b'kenalan plak..heee... Haa..criter nya bermula begini.. pertama kali kami bertegur sapa adlh melalui fb..iaitu pd 24 disember 2010.. Kami pown berkenalan lah..,kemudian mamt nih mnx no.fon aku..aku pown ckp la...kt fb tuh dh terang2 ad no.fon aku..amek lah kt situ...then,kami continue la perkenalan kami dlm fon.. Keesokan hari nya aku tnya kt mamat nih..apsl nk berkenalan ny?? mamt ny pown serba salah nk gtaw sebb ap dy nk berkenalan ngn aku.. at last dy bgtaw jgk..act,dy nk kenal sbb dy suka kt ak..hahaha... ak terkejut la..igt just nk buat kwn..upenya  xsangka plak ada hati..kihkihkih... Lepas dr hari tuh,kami pown berkwn la mcm biasa...Tp aku jwb apa2 tentng soal hati dan perasaan tuh..,sbb aku pown baru lepas break..,bahang cinta lama pown n kecewa pown xabeh lg... Sepanjng kami berkawan,mcm2 aku wt perangai sampai dy sakit hati ngn aku.. Actually,aku sngaja wt sume tuh utk wt dy give dgn aku...,tp nmpk nya dy betol2 ikhls dgn aku.., walau byk mana pown aku wt dy sakit hati,dy tetap mncuba utk mndaptkan aku..,walaupun sometims dy mcm nk give up..tp dy tetp teroskn jgk berusaha.....Lepas 3 bulan berkawan, aku mula ada perasaan kt dy.. tp ak xnk berterus terang..sbb aku nk terus mnguji dy... sometims bila dy trasa hati ngn aku,dy xkn txt kn aku.. tp aku ase sunyi n sedih bila dy x text kt aku....rsa mcm kehilangn ssuatu yg tdk ternilai harganya.. dr situ aku mula sedar,yg aku dh jatuh hati pd dy..... tp aku tetp dgn pndirian aku...aku teruskan mnguji dy..... Sepnjng ujian tuh, dy tnjukkn kt aku.. keikhlsn..kejujuran..dan kesungghn dy utk mndaptkn aku.... dr situ hati aku mula kukuh pd dy... Sebulan kemudian, lepas final exam,ak bercadng utk b'terus trang kt dy..... Kebetulan classmate aku buat vacation kt penang..batu feringgi.. aku pown ajak dy join sama.. then, dekat situ lah aku bgtau keptusan aku, sama ada aku trima dy atau x... at last, dgn bersaksikn laut di batu feringgi aku trima dy seikhlas hati aku.. .................... Di situ lh bermula nya cerita kami bersama.....


masa nih la kami declare..hee..


sakai!!!


eyza,aku,and my hubby




No comments: